Jackie Chan na labské náplavce v Hradci Králové. To není obraz, který by místní měli možnost vidět z tamního Pražského mostu každý den. Navíc tentokrát ne v roli akčního hrdiny, ale jako režisér romantického dramatu zasazeného do 30. let minulého století. Obklopen česko-čínským štábem, herci a komparzisty v dobových kostýmech zde natáčel scény do filmu The Diary, jehož příběh se odehrává na pozadí předválečného období. Do hlavní role Fana obsadil režisér Jackie Chan svého šestatřicetiletého syna Jaycee Chana, který už má na svém kontě přes dvacet filmových rolí.

Čínská produkce strávila v ČR 12 natáčecích dnů a využila lokace v Praze, Plzni, Mladé Boleslavi a Hradci Králové. Hlavní část natáčení se již před tím odehrála ve studiích v Šanghaji. „V Praze jsme točili na Karlově Mostě a na Malé Straně, v Plzni na letišti, kde jsme točili scény s historickými letadly. V Mladé Boleslavi si zahrálo tamní divadlo a na poslední den jsme se přesunuli do Hradce Králové, kde se tvůrcům zalíbila náplavka u Labe a výhled z Bílé věže,“ shrnul místa natáčení Martin Staněk, jehož firma Stabiz natáčení v ČR zajišťovala.


Produkce se před natáčením obrátila také na East Bohemia Film Office. „Pomáhali jsme propojit filmaře s odborem dopravy na magistrátu, s regionálním muzeem, kde původně chtěli natáčet, ale kvůli rekonstrukci to nevyšlo. Je skvělé, že do Hradce Králové díky natáčení zavítala hvězda jako je Jackie Chan, i když to bylo jen na jeden natáčecí den,“ uvedla Jana Chmatilová, která v rámci krajského úřadu Královehradeckého kraje zastupuje filmovou kancelář East Bohemia Film Office. Ta je v regionu Pardubického a Královehradeckého kraje kontaktním místem pro filmaře a zprostředkovává jim potřebné informace a kontakty.

Poslední klapka české etapy natáčení padla pro 150členný štáb kolem Jackieho Chana 11. července. „Jackiemu se natáčení v Česku moc líbilo, po natáčení v proslovu poděkoval celému týmu, ocenil profesionalitu všech složek českého štábu a slíbil, že se brzy vrátí s dalším projektem,“ uvedl Staněk a dodal: „Tentokrát jsme ve štábu měli převahu Čechů, což je u čínských produkce nezvyklé, běžně si vozí třeba i stovku lidí z Číny. V tomto případě jich bylo asi jen 20. Například celý kamerový štáb jsme obsadili českými filmaři, dokonce i hlavní kameraman Klaus Fuxjäger, a tedy nejužší spolupracovník Jackieho Chana v našem štábu, byl místní.“

Fuxjäger, ačkoli rakouský rodák, je po 25 letech v Praze plně domestikovaným českým filmařem a pracoval zde jak na hollywoodských blockbusterech Van Helsing, xXx, A Knight’s Tale, Last Holiday nebo The League of Extraordinary Gentlemen, tak i na domácích filmech jako např. Obsluhoval jsem anglického krále, 2Bobule nebo Modrý tygr.

„Je super, že se domácí filmaři čím dál více uplatňují v klíčových pozicích mezinárodních filmových štábů. I to je jeden z mnoha pozitivních efektů pobídek, kterými Státní fond kinematografie podporuje rozvoj českého filmového průmyslu,“ uvedla Pavlína Žipková z národní filmové kanceláře Czech Film Commission, která již druhým rokem funguje v rámci fondu.